Leerroute 1: Vertellen met en voor kinderen

Leerroute, Storytelling, Basiscursus

Deze leerroute is bedoeld voor iedereen die vertelvaardigheden wil ontwikkelen voor het werken met groepen kinderen binnen een instelling. Je kunt daarbij denken aan scholen, bibliotheken, buitenschoolse opvang, kinderziekenhuizen, buurtwerk en musea.

Je leert verhalen vertellen voor kinderen van verschillende leeftijden en hoe je repertoire en vertelwijze aanpast aan je doelgroep. Daarnaast krijg je werkvormen aangereikt om kinderen zelf te laten (na)vertellen en samen verhalen te verzinnen.

Heb je nog vragen?
Kijk voor algemene informatie en veelgestelde vragen op de hoofdpagina over de leerroutes.

  • Project: Levend verleden - Frank Belt

    "Juf, ik dacht dat dit saai zou zijn, maar het is juist cool." Dat zei een leerling van groep 5a van de Sint Michaëlschool in Harlingen tijdens het bezoek aan museum het Hannemahuis. We waren halverwege het project 'Levend verleden'. Spelenderwijs en door het luisteren naar en maken van verhalen had de groep tot dan toe geleerd over verhaalopbouw.

    Lees meer...

  • Project: Tijd voor verhalen - Melanie Plag

    Kun je door middel van het vertellen van verhalen de mondelinge taalvaardigheid van kleuters verbeteren en hun woordenschat vergroten? En hoe pas je 'vertellessen' in de gangbare klassenorganisatie van groep 1/2? Tijdens mijn afstudeerproject 'Tijd voor verhalen'  probeerde ik het antwoord te vinden op deze vragen.

    Lees meer...

Bekijk alle afstudeerprojecten