'Ik dacht: "Dat wil ik ook leren". Meer lef krijgen, meer ‘tools’ om een verhaal te laten leven voor kinderen die ik tegenkom in mijn werk.'
Als kind kon ik dagen lezen en schreef ik verhaaltjes. Ik herinner me die leraar die zo mooi vertelde. Ik las mijn kinderen voor met stemmetjes en vertelde verzonnen verhalen.
In mijn werk als kerkelijk kind-/jeugdwerker en GVO docent staan Bijbelverhalen centraal als middel om kinderen te boeien en (levens)vragen aan de orde te stellen. Ik volgde een Godly Play verteltraining en doe hiermee projecten op basisscholen en dat maakte de verteller in mij opnieuw wakker. Tijdens de verhalenroute in Apeldoorn boeiden vertellers publiek en ik dacht: "Dat wil ik ook leren". Meer lef krijgen, meer ‘tools’ om een verhaal te laten leven voor kinderen die ik tegenkom in mijn werk. Na elke basiscursusdag groeide het gevoel: “dit smaakt naar meer”. Daarom verder met de leerroute. En stiekem hoop ik dat de kinderen mij ook zullen gaan herinneren als de juf die zo mooi vertelde…
Mariska volgt de Leerroute vertellen met en voor kinderen.