Noodlot en Fortuin: ideeën rond dit thema?

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
Werkgroep WVD

Noodlot en Fortuin: ideeën rond dit thema?

Ongelezen bericht door Werkgroep WVD »

Wat maakt het thema van Wereldverteldag 2013 bij jou los? Waar ga je vertellen? Wat ga je vertellen en voor wie? Met wat voor mensen of organisaties werk je samen?
Wereldverteldag is nog ver weg, maar we kunnen wel al brainstormen. Wat voor idee heb jij? Klik op de knop 'antwoord' en laat het ons weten. Dat inspireert anderen weer om mee te doen.
Gebruikersavatar
Raymond
Site Admin
Berichten: 788
Lid geworden op: 05 mei 2009, 12:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Noodlot en Fortuin: ideeën rond dit thema?

Ongelezen bericht door Raymond »

Beste Karin, Fred, Melanie, Petra en zeker ook de andere WVD lezers,

Ik moest denken aan het geldmuseum in Utrecht.
Ze hebben eerder een activiteit (of activiteiten) met vertellen gedaan. Misschien heeft er iemand ideeën om iets te organiseren op 20 maart? Gezien de eerdere ervaringen met vertellen staan ze er wellicht voor open!

En ik vroeg me af of jullie als Werkgroep nog een Kick off willen doen om voor aanvang al de media de halen?
Wat dachten jullie ervan om de pers te halen met een verhaal vertelt over ‘geluk en fortuin’ vanuit de kluis van de Nederlandse Bank in Amsterdam?
Jaren geleden ben ik met een aantal artiesten ooit eens in de Nederlandse Bank geweest. Dat gaf de beveiliging een hoop stress. (Ze wilden allemaal voor aanvang een kopie van ons paspoort en wilden eigenlijk ook dat de veiligheidsdiensten onze antecedenten zouden natrekken).
Uiteindelijk liep dat allemaal niet zo’n vaart.
Maar het zou toch een mooie openingstudent zijn, toch?

Groet, Raymond
Toke_de_Kroon

Re: Noodlot en Fortuin: ideeën rond dit thema?

Ongelezen bericht door Toke_de_Kroon »

Bij de DNB heb ik opdrachten uitgevoerd. Wel al lang geleden. Wellicht is het gehele personeelsbestand wel vervangen. En de kluis heb ik wel gezien. Er zijn strenge voorschriften bij de DNB. Je mag er ook niet zomaar werken, daartoe moet je eerst worden gescreend.... .
Wel een leuk idee.
Ad geldmuseum:
Geld heeft velen noodlot gebracht, enkelen fortuin.
Gebruikersavatar
Raymond
Site Admin
Berichten: 788
Lid geworden op: 05 mei 2009, 12:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Noodlot en Fortuin: ideeën rond dit thema?

Ongelezen bericht door Raymond »

Hoi Toke,

Een van de acteurs waar ik toen mee in het DNB gebouw ben geweest mocht ook in de kluis en zag de kratten met het geld staan dat nog niet in omloop was gebracht. Hij was helemaal opgewonden na afloop!

Ook een interessante plek in het gebouw -en wellicht beter passend bij het thema noodlot -was de afdeling waar geld werd vernietigd dat uit de roulatie was genomen. Toen kreeg een collega zelfs samengeperste geldsnippers als aandenken mee.

Wie weet is er nog een ingang via je oude contacten! Als jullie het wat vinden....

Groet, Raymond
Toke_de_Kroon

Re: Noodlot en Fortuin: ideeën rond dit thema?

Ongelezen bericht door Toke_de_Kroon »

Een ander idee is: verhalen naar aanleiding van een tarotlegging. Bij uitstek kunnen hier noodlot en fortuin samengaan. Hier in Nederland bestaat zelfs een tarotcafé.
Plaats reactie