ondernemer

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
Gebruikersavatar
cathelinehof
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2012, 09:51

ondernemer

Ongelezen bericht door cathelinehof »

Hallo,

Net heb ik een 5 daagse cursus afgerond dat gaat over het Zwin gebied.
Het was bedoeld om ondernemers uit dit gebied samen te laten werken om de toeristen meer over dit gebied te kunnen vertellen en door te verwijzen naar collega bedrijven en vooral om samen te werken met andere ondernemers. De anderen waren uit de horeca, B&B, camping houders, VVV kantoren enz. Ik was de enige uit de creatieve/ performers hoek.
Als ik alle opdrachten aan ga nemen die mij uit deze cursus zijn aangeboden, dan zal ik zeker 2 van jullie in vaste dienst moeten nemen. :-) Aangeboden is : Vertellen op diverse campings, een arrangement bij een restaurant, op vaste basis vertellen in natuurcentra, een grote opdracht van de gemeente Knokke, De VVV die allerlei mogelijkheden ziet. Natuurlijk zal het allemaal in de praktijk wel mee vallen. Ik zal zeker ook zeer selectief zijn in wat ik aan ga nemen. Maar wat ik hiervan geleerd heb en wat ik jullie mee wil geven dat het een goede zet was om mijzelf als ondernemer te zien. En dat bedrijven graag willen samenwerken, ook omdat wij zo flexibel. En zij iets bijzonders willen voor hun klanten en dat zijn wij !!!
BrendaVertelt

Re: ondernemer

Ongelezen bericht door BrendaVertelt »

Hallo Marjolein,

Leuk dat je dit met ons wilt delen.
Als ik mijn afstudeerproject op 18 januari heb afgesloten, ben ik mij ook van plan om in te laten schrijven bij de kamer van koophandel.

Een aantal ideeën die je noemde had ik al op mijn te onderzoeken lijstje staan, maar er kunnen er dus nog meer bij.

Dank je dat je dit wilde delen.

Groetjes,

Brenda
Gebruikersavatar
Raymond Uppelschoten
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 sep 2012, 11:53
Locatie: Engelen ('s-Hertogenbosch)
Contacteer:

Re: ondernemer

Ongelezen bericht door Raymond Uppelschoten »

Dag Marjolein,

Wat leuk! Super om bij dat soort netwerken te zitten en helemaal goed om je naamsbekendheid op te bouwen. Er gaat wel veel tijd in zitten om het allemaal bij te houden, is mijn ervaring. En de beloftes, toezeggingen enzovoort zijn inderdaad nog geen opdrachten. Ik richtte me in het begin ook op elke mooie glimlach, maar dat heb ik wel afgeleerd. De bedrijven die gewoon zonder gedoe willen betalen voor diensten, die niet teveel beloven en (zeker zo belangrijk) met wie het gewoon klikt, zijn het meest waardevol en langdurige contacten. Dat hoeven er maar een paar te zijn. Heel mooi dat je deze stap hebt gezet en heel veel succes in je mooie streek.

Groet,

Raymond
Gebruikersavatar
Fanny
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2012, 14:16

Re: ondernemer

Ongelezen bericht door Fanny »

Ha Marjolein,

Wat ontzettend leuk!!! Ben heel benieuwd wat er allemaal uit voort gaat komen... Ik weet nog dat we het van de zomer bij jou ook over dit onderwerp gehad hebben en het is heel leuk om te zien hoe het allemaal gestalte krijgt voor je. :-)

Groetjes,
Fanny
Plaats reactie