9 seconden verhalen

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:38

9 seconden verhalen

Ongelezen bericht door Frank »

Afgelopen vrijdag ben ik begonnen om via Twitter mijn verzameling 9 seconden verhalen te delen. Het lijkt me handig om voor jullie even toe te lichten wat dat zijn. Een paar jaar terug zocht ik extreem korte verhalen voor een kunstmanifestatie hier in Harlingen. Die manifestatie had als thema '9 seconden', zijnde de gemiddelde tijd die mensen nemen om naar een kunstwerk te kijken. Met wat andere mensen van de Vertelacademie hebben we die middag op straat mensen aangesproken en die korte verhaaltjes verteld om ze zo uit te nodigen naar de kunstwerken een straat verderop te komen kijken. Erg leuk om te doen!
De 9 seconden verhalen waren voor mij een prima manier om te oefenen met tempo en tijd. Neem maar eens zo'n 9 seconden verhaal en een stopwatch. Je zal er versteld van staan hoeveel tijd een beetje vertragen of versnellen kan schelen.
Wil je het ook uitproberen? Zoals gezegd zal ik voorlopig elke vrijdag een verhaaltje tweeten: @opverhaal .

Frank
Gebruikersavatar
Melanie Plag
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 9 seconden verhalen

Ongelezen bericht door Melanie Plag »

Hoi Frank (en anderen),

Als je toch op Twitter zit, is @VeryShortStory misschien wel interessant voor je om te volgen. Hij post regelmatig 'verhaaltjes' van max. 140 tekens :)

Melanie
Plaats reactie