do's en dont's dasspel microfoon

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
Gebruikersavatar
Raymond Uppelschoten
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 sep 2012, 11:53
Locatie: Engelen ('s-Hertogenbosch)
Contacteer:

do's en dont's dasspel microfoon

Ongelezen bericht door Raymond Uppelschoten »

Dag allen,

Zaterdag heb ik een optreden waar ik erg naar uitkijk. Ik heb de organisatie zo ver dat ze mij geen standaardmicrofoon of losse microfoon geven, maar een dasspeld. Ik had gevraagd om een headset, maar gezien de alternatieven ben ik hier al blij mee. Ik speld 'm ws. ergens tussen de knopen van mijn overhemd. Vraag: wat zijn de do's en dont's met zo'n microfoon? Erg veel bewegen zal er niet inzitten en ik ken ook het gekraak van de kleding bij zo'n ding. Ervaringen?

Groet,

Raymond
Gebruikersavatar
Herman Kruize
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2010, 06:40
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: do's en dont's dasspel microfoon

Ongelezen bericht door Herman Kruize »

Hi Raymond
Er zijn een paar dingen waar je op moet letten. In tegenstelling tot een headset draait de dasspeld niet mee met je hoofd. Als je dus spreekt en je hoofd van de microfoon afdraait valt het geluid of weg of wordt slechter.
Dat beperkt dus je expressieve mogelijkheden. Ten tweede; de afstand tussen mond en microfoon is redelijk groter, dus de input zal hoger moeten zijn dan bij een headset. Dit verhoogt de kans op rondzingen. Ga dus niet voor de luidspreker staan, maar er zoveel mogelijk achter of naast.
Ten derde; de microfoon is er waarschijnlijk eentje die omgeving gericht is. Dat betekent inderdaad dat je voorzichtig moet zijn met schurende geluiden.
De dasspeld zal gebruikmaken van een beltpack neem ik aan? Daar kun je dan een headset ook op aansluiten. Ze zijn al verkrijgbaar tegenwoordig, heel dun en huidkleur, voor ongeveer 90 euro.
Succes zaterdag
Plaats reactie