Tips voor gebruik headset na kabelbreuk

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
Gebruikersavatar
Herman Kruize
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2010, 06:40
Locatie: Groningen
Contacteer:

Tips voor gebruik headset na kabelbreuk

Ongelezen bericht door Herman Kruize »

Na een kabelbreuk van mijn headset kreeg ik de volgende tips;

* Schroef de beltpack op de plug (bij mij is dat dus eentje met schroefdraad uitvoering), in plaats van de plug op de beltpack. Dat voorkomt torderen van het kabeltje.
* Haal het kabeltje onder de clip van de beltpack door, zodat dat de bewegingen kan dempen en op kan vangen.

Twee kleine tips, die misschien 65 euro aan reparatiekosten kunnen voorkomen of uitstellen.
Gebruikersavatar
Dick van der Pijl
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mar 2010, 23:27

Re: Tips voor gebruik headset na kabelbreuk

Ongelezen bericht door Dick van der Pijl »

Ik ben er nu mentaal aan toe om zo'n headset te kopen.
Op hoeveel kan ik rekenen als ik nog het eind van de maand wil halen .
Tips welkom
Met vriendelijke groet
Dick van der pijl
Gebruikersavatar
marin
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:47
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tips voor gebruik headset na kabelbreuk

Ongelezen bericht door marin »

Zelf heb ik vorig jaar een setje gekocht van Sennheiser (De ontvanger: EM 100 G3, De zender: ew 100 G3 en de microfoon M E3-ew.

Daarnaast heb ik een Akoestische gitaarversteker gekocht van Roland (Acoustic chorus AC-33), waar ik ook een microfoon kan bij pluggen.
Die versterker heeft ook een line out, waardoor je hem moeiteloos kunt doorpluggen naar eventueel aanwezige audio installatie.

Mijn versterker werkt zowel op netstroom als op batterijen, de Sennheiser set heeft nog netstroom nodig, daar ga ik binnenkort een accu voor laten bouwen die tot 5 uur stroom kan leveren en zelf gewoon is op te laden met netstroom, zodat ik het ook op stroomloze locaties kan gebruiken.

Al met al heb ik er geloof ik zo'n € 1000,- aan uitgegeven

Toegegeven, k heb dus een prachtige set, maar vind het werken ermee nog zo onhandig (ik reis met OV) en spannend, dat ik er in praktijk meestal voor kies om liever mijn stem te forceren, wat het verhaal natuurlijk nooit ten goede komt.

Wanneer ik door een traditionele "Handheld" zing of vertel, houd ik die al na gelang het volume van mijn eigen stem dichtbij mijn mond, of verder af, dat kan niet met zo'n headset. Dat geeft mij het gevoel, dat ik mijn stem dus veel minder dynamisch kan gebruiken.

Ik zou wel willen dat er een workshop was over het werken en afregelen van je spullen, want ik krijg wel steeds vaker optredens die vragen om versterking en heb als verteller natuurlijk wel graag mijn handen vrij.
Gebruikersavatar
annemargriet
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:51
Locatie: Eindhoven

Re: Tips voor gebruik headset na kabelbreuk

Ongelezen bericht door annemargriet »

Ja, zo'n workshop lijkt me ook echt heel erg handig! Sowieso een workshop met al dit soort praktische zaken!
Dankjewel voor de tip, Herman! Voor als ik ooit een headset heb!

Groeten, AnneMargriet.
Gebruikersavatar
Herman Kruize
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2010, 06:40
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tips voor gebruik headset na kabelbreuk

Ongelezen bericht door Herman Kruize »

Ik heb zelf een line 6 met huidkleur headset Euro 400,- Actieve luidspreker met 3 kanaals mixer euro 750,- Het is inderdaad een forse investering, maar je wint zoveel aan vrijheid in je optreden als je goede spullen hebt. Voor iedereen die er aan denkt een headset aan te schaffen, kijk naar de frequentie! Zie een eerder topic.
Goed idee Marin voor die accu! Laat het even weten hoe het bevalt als je hem hebt?
Workshop is nog helemaal geen raar idee! Zie ik jullie 25 mei? Kunnen we het er dan ook even over hebben.
Gebruikersavatar
cathelinehof
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2012, 09:51

Re: Tips voor gebruik headset na kabelbreuk

Ongelezen bericht door cathelinehof »

Schrijf mij gelijk maar in voor de Workshop Heatset.
Vandaag voor het eerst met zo' geleend ding gewerkt, lastig hoor.
Ik heb geen idee hoe mijn stemgeluid over komt.
Ik denk dat ik veel te hard praat, net als mijn oma die niet snapte dat je door het telefoon normaal kan praten en niet hoeft te roepen.
"Hallo, hallo, hoort iemand mij.......
Gebruikersavatar
Melanie Plag
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tips voor gebruik headset na kabelbreuk

Ongelezen bericht door Melanie Plag »

Workshop, ja! En dan liefst eentje waarbij je ook apparatuur kunt zien, horen en evt. uitproberen (of ben ik nu heel veeleisend?)
Ik zit al een hele tijd tegen de aanschaf van een headset aan te hikken. Het maakt je flexibeler, het is professioneler en beter voor behoud van je stem, maar oei oei, die investering en de onzekerheid of je dan echt ook hebt wat je nodig hebt.
Ik ben er 25 mei trouwens ook bij, want heb me onlangs voor de leerroute Vertellen met kinderen ingeschreven (over investeringen en uitstellen van keuzes gesproken ;-))

Groetjes, Melanie

PS en Herman bedankt voor de tips!
Plaats reactie