wie heeft er advies?

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
javi03

wie heeft er advies?

Ongelezen bericht door javi03 »

Beste vertellers,
Ik heb een uitnodiging ontvangen om een verhaal te vertellen als opening van een bijeenkomst.
Het gaat om een groep vertegenwoordigers van basisscholen, peuterspeelzalen en kinderdagverblijven, gemeente en een adviseur die alle partijen heeft voorgelicht en cursussen gegeven over de "meldcode kindermishandeling".
Tijdens deze bijeenkomst wordt teruggekeken op het traject en geëvalueerd hoe een en ander ging. Ook wordt de stand van zaken van alle ontwikkelingen onder de loep genomen. Het is de bedoeling dat alle partijen het geleerde in de praktijk gaan brengen en altijd waar nodig in gesprek gaan met ouders. Da's best moeilijk daar het om gevoelige zaken gaat./
Ik stel me voor dat een verhaal de aanwezigen enerzijds helpt te focussen en anderzijds motiveert en inspireert om in deze bijeenkomst EN daarna voortvarend met het geleerde verder te gaan.
Ik stel me voor dat ik zelf een verhaal maak, (of een bestaand verhaal als inspiratiebron gebruik0 gebaseerd op ervaringen die ik in mijn werk met ouders, kinderen, collega's heb opgedaan (ik ben directeur basisonderwijs).
Heeft er iemand een voorbeeld van een verhaal voor een dergelijke situatie? Of misschien tips voor het zelf schrijven van een verhaal?
Jan Visser
(leerroute 2)
Gebruikersavatar
Raymond
Site Admin
Berichten: 788
Lid geworden op: 05 mei 2009, 12:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: wie heeft er advies?

Ongelezen bericht door Raymond »

Dag Jan,

Ik heb (samen met collega Arnout Dalkman) ooit eens een bewerking gemaakt (hedendaagse versie) van Assepoester. Dit was in het kader van de VN Kinderrechten.
Assepoester, aangepast aan volwassenen, kan ik mij hier ook voorstellen. Verwaarlozing, geestelijke en lichamelijk missehandeling zit/past allemaal in het verhaal. Terwijl de vorm luchtig kan blijven.

Succes, ik ben benieuwd naar verdere Tips!
Hartelijke groet, Raymond
Plaats reactie