Mijn boek is uit; Een Schatkist vol Vertelgeheimen

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
Gebruikersavatar
hansvanwoerkom
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2010, 21:33

Mijn boek is uit; Een Schatkist vol Vertelgeheimen

Ongelezen bericht door hansvanwoerkom »

Een Schatkist vol Vertelgeheimen. Ook ouders, begeleiders van kinderopvang, clubs e.d. en andere liefhebbers van verhalen kunnen baat hebben bij dit boek.
Het boek, dat vanaf 11 april 2013 in de boekwinkels ligt, helpt leerkrachten om sneller en beter een verhaal voor te bereiden en te vertellen. Als je goed kunt vertellen, hebben kinderen meer aandacht voor wat je aan hen doorgeeft.

In het boek besteed ik veel aandacht aan belangrijke waarden zoals vriendschap, samenwerking, eerlijkheid, behulpzaamheid, doorzettingsvermogen, respect en meer. Er zijn tien hoofdstukken over waarden.
Bij die waarden heb ik verhalen gezocht. Als je verhalen met die waarden erin vertelt, werk je op een positieve manier aan het karakter van kinderen.

Door de verhalen uit het boek te vertellen maak je moeilijke onderwerpen veel gemakkelijker bespreekbaar. Ook is er een apart hoofdstuk over pesten: een heel actueel thema.
Er staan een aantal suggesties in het boek om met de verhalen te werken. Vooral ook om ze beter te vertellen.

In het boek bevinden zich een CD en een DVD. De CD bevat elf verhalen die leerkrachten zo kunnen gebruiken en instuderen.
Op de DVD vertel ik een interactief verhaal. Bovendien staan er een aantal ingrediёnten op die een verhaal tot een goed verhaal maken. Om die ingrediёnten te illustreren zijn er talloze vertelfragmenten.
De prachtige illustraties zijn gemaakt door René Maagdenberg. (zie de voorkant) Ook staan er vele actiefoto’s in. Het boek met CD en DVD kost € 29,95.

Op woensdagmiddag 10 april 2013 om 15.00 uur is de Boekpresentatie in Galerie Kralingen in Rotterdam. De bekende kinderboekenschrijver, Jan Terlouw, zal het eerste exemplaar in ontvangst nemen.
Als je interesse hebt om daar bij te zijn, kun je me een email sturen door onder dit bericht op de knop +E-MAIL te klikken (of via de website). Het aantal plaatsen is beperkt. Vol = vol.
Op de website vind je bij ‘Schatzoeken’ 4 filmpjes om te downloaden n.a.v. de DVD bij het boek: http://www.hansvanwoerkom.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .

Als jullie mensen kennen die misschien geїnteresseerd zijn in het boek, zouden jullie dit bericht dan door kunnen sturen? Bij voorbaat hartelijk dank.
Op Facebook en Twitter zal ik binnenkort regelmatig berichten plaatsen.


Met vriendelijke groet, Hans van Woerkom.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie