vertellen buiten

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
Gebruikersavatar
Herman Kruize
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2010, 06:40
Locatie: Groningen
Contacteer:

vertellen buiten

Ongelezen bericht door Herman Kruize »

Voor hoeveel mensen kun je vertellen buiten? Uitgaande van onbeschut en windkracht 4? Ik denk zelf aan ongeveer 20? Binnenkort doet dit zich voor, dus heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Raymond
Site Admin
Berichten: 788
Lid geworden op: 05 mei 2009, 12:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: vertellen buiten

Ongelezen bericht door Raymond »

Hoi Herman,

Leuke vraag!
Ik heb vaak buiten verteld. Mijn ervaring is dat 20 nog goed te doen is. Dan speel je op safe. Hangt er natuurlijk ook vanaf of het een lange of korte vertelling is. En of het toch niet gaat waaien, verkeer is ook van grote invloed. Bij buiten vertellingen staat het publiek meestal/vaak, dus dat is sowieso een andere situatie dan binnen. Als ze staan, denk er in ieder geval aan je publiek goed te placeren, sommige mensen gaan uit zichzelf te ver weg staan en verstaan daardoor maar de helft.

(Ik heb ook vaak met geluidsversterking buiten verteld. Dan maakte het mij niet uit hoeveel publiek er was).

Veel succes en plezier!
Groet, Raymond
Gebruikersavatar
Herman Kruize
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2010, 06:40
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: vertellen buiten

Ongelezen bericht door Herman Kruize »

Dank je wel voor je antwoord Raymond, dat geeft me weer even wat houvast!
Tja het is op het Balloerveld. Midden op de Drentsche hei, dus geen electriciteit :(
Gebruikersavatar
annemargriet
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:51
Locatie: Eindhoven

Re: vertellen buiten

Ongelezen bericht door annemargriet »

Hoi Herman,

Ik vertel geregeld buiten in de bossen of bij een ven. Ik zorg ervoor dat mensen kunnen zitten. Je kunt een rol vuilniszakken meenemen (of 2 rollen), waardoor iedereen op een omgevallen boom of tegen een heuveltje kan zitten op een vuilniszak. Mensen kunnen jou als ze zitten allemaal goed zien omdat jij staat. Ik heb zo voor 40 man verteld. Gaat goed. Je moet even goed opletten dat ze voor jou allemaal goed te zien zijn. Dan zien zij jou ook goed. Dicht bij elkaar laten zitten.

Heel veel plezier en succes!

Groetjes, AnneMargriet.
Plaats reactie