vertelvoorstellingen

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
Gebruikersavatar
peterine
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 jan 2010, 19:12
Locatie: Uden

vertelvoorstellingen

Ongelezen bericht door peterine »

Op zoek naar vertelvoorstellingen valt het nog niet mee om wat te vinden. Ik woon in Uden, Noord-Brabant en de reisafstand wil ik graag een beetje binnen de perken houden. Het watervalfestival in Zwolle staat al genoteerd. Wie van jullie heeft nog andere suggesties voor het bezoeken van voorstellingen?

Groet,
Peterine Kooijmans
Gebruikersavatar
Melanie Plag
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: vertelvoorstellingen

Ongelezen bericht door Melanie Plag »

Hoi Peterine,

Ik hou een vertelagenda bij van alle voorstellingen die ik langs zie komen in diverse (digitale) media. Hij is beslist niet volledig, maar misschien heb je er toch iets aan. Er staan ook regelmatig voorstellingen in N-Brabant op (maar voor de aankomende periode toevallig niet zo, inderdaad). De agenda staat onderaan mijn blog:
http://blog.babboes.nl/

Succes ermee,

Melanie
Gebruikersavatar
peterine
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 jan 2010, 19:12
Locatie: Uden

Re: vertelvoorstellingen

Ongelezen bericht door peterine »

Dank je wel Melanie, hier vind ik vast wel wat bij.
BrendaVertelt

Re: vertelvoorstellingen

Ongelezen bericht door BrendaVertelt »

Hoi Peterine,

Onderstaande voorstelling is van Godfried Beumers, de externe coach van Giny.
Het is in Nijmegen.

Groetjes,

Brenda

VERHALEN IN
GALERIE DE NATRIS
NIJMEGEN

Beste Lezer,

Steeds weer en steeds vaker blijken mensen het heerlijk te vinden om naar een lekker verteld verhaal te luisteren. De verteller, zittend op zijn kruk of rondlopend tussen zijn publiek en met niet veel meer dan zijn stem en lichaamstaal, en jij, luisteraar, zittend, kijkend of wegdromend, meegesleept in een wereld die bepaald niet alledaags is…
Misschien heb je al kaarten gereserveerd, misschien was je het in alle hectiek van alledag vergeten, of was je juist van plan om een of meerdere kaarten te reserveren voor vrijdagavond 1 maart.
De reservering loopt al lekker, maar het zou zo heerlijk zijn als jij er ook bij bent…
Wacht dus niet té lang, want vol is vol!
Geniet intussen ook van de sneeuw!

Godfried Beumers

VRIJDAG 1 MAART
ZELFSTANDIGE, WEERBARSTIGE EN ANDERSSOORTIGE VROUWEN
Bestaan er andere sprookjes en volksverhalen dan die waarin meisjes en jonge vrouwen afhankelijk, onderdanig en volgzaam zijn? Waarin meiden en volwassen vrouwen hun eigen weg afleggen? Hun eigen koers bepalen? Tegen de stroom in durven te gaan? En zo ja, zijn die verhalen dan lekker, spannend, en ook hier en nu de moeite waard? Ja, die verhalen zijn er! En hoe! Kom luisteren hoe meesterverteller Godfried Beumers ze tot leven wekt…

Godfried Beumers
‘Theater maken is voor mij vóór alles ‘het vertellen van een verhaal’, en dat is een magische bezigheid. Je roept de stilte op, tovert met taal personages en landschappen, beelden en gedachten, afstand en nabijheid, en creëert een wereld die nog niet bestond.
Volgens mij snakt iedereen af en toe naar een goed en waarachtig verhaal. Wat is er mooier dan, luisterend, te ervaren dat een verhaal iets beweert over ons eigen leven op dit specifieke moment?’


Inloop: Vanaf 20.00 uur
Aanvang: 20.30 uur
Locatie: Galerie de Natris – van Dulckenstraat 20 (Bottendaal) – Nijmegen
Toegangsprijs: € 12,50 inclusief een drankje
Reserveren via: wdnatris@planet.nl of tel: 024 323 46 89 tussen 18:00 en 19:30 uur
Gebruikersavatar
peterine
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 jan 2010, 19:12
Locatie: Uden

Re: vertelvoorstellingen

Ongelezen bericht door peterine »

Dank je wel Brenda, kaartje geregeld!
Plaats reactie