barbaars verhaal

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
barbara

barbaars verhaal

Ongelezen bericht door barbara »

Dag,
ik ga meedoen aan een theater/vertelfestival met de titel 'barbaarse tijden' heeft iemand een tip voor een barbaars verhaal voor me?
Grts!
Gebruikersavatar
Astrid Bruitzman
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2012, 21:41
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: barbaars verhaal

Ongelezen bericht door Astrid Bruitzman »

Hai Barbara,

Het eerste wat in mij opkomt zijn verhalen over de Vikingen, de Noordse mythologie.
Succes!

groet van Astrid
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:38

Re: barbaars verhaal

Ongelezen bericht door Frank »

Hoi Barbara,

Dat is een ruime omschrijving! Er schieten gelijk heel veel verschillende dingen door mijn hoofd.
Het woord 'barbaars' komt uit het Grieks en betekent daar alles wat niet-Grieks, buitenlands is. Dan kan een verhaal bij ons dus ook over de Belgen gaan.
Wanneer plaats je die barbaarse tijden: vroeger, in de toekomst (na de bom) of juist in het heden (wijdverbreide honger, oorlogen, beurscrisis)?
Of moet ik het kleiner zoeken: de barbaarse tijden die iemand in zijn of haar leven meemaakt?
Als import-Fries denk ik dezer dagen ook aan de 'hel van '63', de Elfstedentocht. Gelijk schiet me dan de expeditie van Willem Barentsz te binnen.
En als je er dan toch iets moois van wil maken: gebruik je eigen naam om een positieve, zonnige draai aan het thema te geven...
Geen concrete tips dus van mij maar misschien wel wat denkrichtingen.

Succes!

Frank
barbara

Re: barbaars verhaal

Ongelezen bericht door barbara »

Dank jullie voor de tips.
Wellicht kies ik voor een vikingverhaal die ik dan de Rabarberbarbaren noem... :lol: grts!
Plaats reactie