dialogen en kerst

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
Gebruikersavatar
peterine
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 jan 2010, 19:12
Locatie: Uden

dialogen en kerst

Ongelezen bericht door peterine »

Hoi,
Kerstverhaal gevonden van Paul Biegel. Er zitten echter nogal veel dialogen in. Waar kan ik het ook al weer vinden die woordjes en zinnetjes om dialogen om te vormen. Had iemand een heel rijtje suggesties van gedaan.

Kerst, ik zoek me weer eens suf naar kerstverhalen. Ik vind vooral grappige verhalen waar toch een kleine boodschap in verscholen ligt leuk. Heeft er iemand een idee? Zelf heb ik vorig jaar "geen stille nacht" gedaan. een combinatie van vertelling en plaatjes uit het prentenboek op de beamer. Voor kinderen heel erg leuk, maar zeker ook voor volwassenen.
Ook de korte verhalen van Stephan de Jong uit het boekje van de gelukbrenger over kerst zijn erg leuk.

Groet,
Peterine Kooijmans
Gebruikersavatar
Raymond
Site Admin
Berichten: 788
Lid geworden op: 05 mei 2009, 12:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: dialogen en kerst

Ongelezen bericht door Raymond »

Hoi Peterine,

Het onderwerp met taalsuggesties om dialoog te vermijden staat in het Archief van het forum (opent in een nieuw venster).
Mocht iemand de lijst nog aanvullen, dan verplaats ik het onderwerp uit het archief naar het VERTELFORUM.

Groetjes, Raymond
Gebruikersavatar
peterine
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 jan 2010, 19:12
Locatie: Uden

Re: dialogen en kerst

Ongelezen bericht door peterine »

Bedankt Raymond. Ik heb het gezien. Ben zelf toevallig ook bezig met het bewerken van de bramenplukker. Wist niet dat het zoveel verteld werd.
Peterine
Plaats reactie