Aandachtspunten voor voorstellingen op bruiloften e.d.

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
Gebruikersavatar
Herman Kruize
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2010, 06:40
Locatie: Groningen
Contacteer:

Aandachtspunten voor voorstellingen op bruiloften e.d.

Ongelezen bericht door Herman Kruize »

Door schade en schande wijs geworden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt. Natuurlijk wordt er tijdens de opleiding(en) wel aandacht aan besteed, maar het lijkt me toch handig om het met jullie te delen en natuurlijk tips terug te krijgen. Dus voeg naar hartelust toe!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Raymond
Site Admin
Berichten: 788
Lid geworden op: 05 mei 2009, 12:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aandachtspunten voor voorstellingen op bruiloften e.d.

Ongelezen bericht door Raymond »

Dag Herman,

Zeer nuttig zo’n lijst! Ik hoop dat er meer vertellers hun punten/tips toevoegen, zodat we een mooie lijst krijgen met aandachtpunten voor optredens op verschillende plekken.

Wat betreft punt 5.
Als ik met horeca te maken heb spreek ik altijd af dat ze tijdens de vertelling niet bedienen. En als ze drankjes uitserveren voor het verhaal nog een ‘rondje doen’ zodat iedereen iets te drinken heeft.
Als ik mijn verhaal vertel tussen een van de gangen bij een diner, dan laat ik voor ik begin eerst de lege borden weghalen.
Is er een draaiboek, dan laat ik dit ook zo in het draaiboek zetten. En ik bespreek dit (ongeacht of er wel of geen draaiboek is) voor aanvang altijd met de betreffende horeca leidinggevende.

Groetjes, Raymond
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:38

Re: Aandachtspunten voor voorstellingen op bruiloften e.d.

Ongelezen bericht door Frank »

Beste Herman,

Heel erg bedankt voor je tips! Ik heb zelf nog geen ervaring met dit soort gelegenheden, maar in december zijn mijn ouders 50 jaar getrouwd (met groot feest). Ik zal het in gedachten houden.

Groeten,

Frank
Nico Herwig

Re: Aandachtspunten voor voorstellingen op bruiloften e.d.

Ongelezen bericht door Nico Herwig »

Zowel het lijstje van Herman als de aanvulling van Raymond lijken heel logisch en wellicht passen we de meeste aandachtspunten ook wel toe, maar fijn dat zij de moeite hebben genomen om het eens op te schrijven.
Tips die ik aan het lijstje toevoeg zijn:
. (fade in) zorg dat je ruim op tijd aanwezig bent, zodat je van te voren met het publiek in gesprek kan komen. Je kunt mensen nieuwsgierig maken naar jouw verhaal en dat vergroot de aandacht.
. (fade out) ga niet onmiddellijk na het optreden weg, maar geef de gasten de gelegenheid om nog even met jou in gesprek te zijn.
. neem eens een kijkje bij een huwelijksvoltrekking waar een trouwambtenaar het woord voert.
Plaats reactie