1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Behandelde onderwerpen uit Vertelforum.
Heeft ZOEKFUNCTIE.
Forumregels
De berichten in het archief staan inmiddels over 3 pagina's verspreid.
Zoek je iets?
Dit forum heeft een zoekfunctie, klik op de rode menubalk op Zoeken.
Veel succes!
Gebruikersavatar
Melanie Plag
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door Melanie Plag »

Complimenten voor het filmje, Karin! Ziet er mooi uit.
Ik moest (net als Raymond al zei) wel gelijk aan ondertiteling denken, omdat de introductie-tekst ook in het Engels is.
En nog een klein puntje: de 1000 werd niet op 10 maar op 11 december bereikt.

Groetjes,
Melanie


[23-12. Berichtje van Raymond; Karin is twee weken in Marokko, daarna doet ze de laatste klusjes]
Gebruikersavatar
Rudolf Roos
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 feb 2010, 13:17
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door Rudolf Roos »

De coördinator van het project schreef op haar weblog wat statistieken over het Grimm project (engels):

http://multicoloreddiary.blogspot.com/2 ... mbers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Schrijft over verhalen vertellen op https://www.verhalenvertellen.nl
Writes about telling fairy tales at https://internationalstoryteller.com
BrendaVertelt

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door BrendaVertelt »

Hoi allemaal,

Dacht ik gisteravond bij mijn vertelkring de 1200 rond te kunnen maken, blijken er twee leden niet te kunnen.
ik heb de aanwezigen laten kiezen en ze wilden de Beer en het winterkoninkje horen, dus daarmee nog weer 6 paar oren behaald. Vandaag heb ik het verhaal aan mijn dochter van 12 verteld. Dus kom ik toch nog op 7 paar oren.

Dus de huidige stand is 1193 + 7 = 1200.

Hartelijke groeten,

Brenda
Gebruikersavatar
Raymond
Site Admin
Berichten: 788
Lid geworden op: 05 mei 2009, 12:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door Raymond »

Dag Grimm Vertellers!
Allereerst; Een gelukkig Nieuwjaar!

Het is inmiddels 1 januari 2012 geweest; nog even een officiële afsluiting van ons project!

Brenda bracht de stand van de 1.000 paar oren voor Grimm op precies 1.200 paar oren!
Dat hebben we toch maar mooi met elkaar gedaan!
‘We’ zijn; Melanie Plag, Dick van der Pijl, Rudolf Roos, Giny Drent, Karin Wijnands, Paul Groos, Madeleine de Boer, Barbara de Vries, Reinou Vogel, Brenda Alink en Raymond den Boestert. (Ik vergeet toch niemand?)
En dan waren er nog oren die we niet meegeteld hebben omdat ons doel was de 1.000 paar te bereiken met de vier aan Nederland toebedeelde sprookjes. (Nog even een eervolle vermelding voor Marin).
En dan lauweren we Karin Vlietstra die een prachtige video maakte (en daardoor is ze er volgens niet meer aan toe gekomen om zelf Grimm te vertellen).

De Grimm verhalen waren te horen op vertelpodia, tijdens twee verschillende vertelfestivals, op scholen en in kinderdagverblijven, bij een vertelkring, tijdens een lezing, op evenementen etc.
Door onze 4 Grimm verhalen te vertellen hebben we al deze plekken en de mensen die luisterden met elkaar verbonden.
Een aantal Regionale kranten en nieuwswebsites maakten melding van de 1.000 paar oren.
(De Gelderlander, het AD, Brabants Dagblad en het Leidsch Dagblad). De ‘oren’ maakten Radio Max enthousiast om een programma te maken over vertellen.


Ik vond dit een ontzettend leuke activiteit om met elkaar te doen!
Is het nu helemaal voorbij? Dat is even afwachten, ik heb een enthousiaste e-mail gekregen uit Vlaanderen met vragen over dit project. Misschien komt er een vervolg in Vlaanderen. En in dat geval gaan we kijken of het mogelijk is vertellers met Grimm verhalen uit te wisselen!

Groet, Raymond


Ps. Rudolf, heb jij de getallen doorgegeven aan de Europees coördinator?

PS. Lees ook even het Nieuwjaarbericht in het subforum van de Vertelacademie.
Gebruikersavatar
Giny Drent
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2010, 15:11

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door Giny Drent »

Hallo Karin,

Alsnog een late reactie op je filmpje! Eerder schreef ik je al dat ik erg enthousiast was over het resultaat. Maar nu je ons drietjes gekoppeld hebt is het nog leuker geworden. Echt héél erg leuk gedaan!

Veel succes en plezier met het filmen.
Hartelijke groet, Giny
Gebruikersavatar
Melanie Plag
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 nov 2009, 11:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door Melanie Plag »

Wow, 1200 is wel een heel mooi rond aantal om mee te eindigen. En inderdaad, ik vond het net als Raymond al zei, heel leuk en inspirerend om samen aan een doel te werken.

Groetjes, Melanie
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:38

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door Frank »

Gefeliciteerd allemaal met dit geweldige resultaat!!!!

Frank
Gebruikersavatar
Dick van der Pijl
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mar 2010, 23:27

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door Dick van der Pijl »

ha Karin ook net terug uit Afrika . Complimenten voor je filmpje
De opdrachten zullen ongetwijfeld voor jou gaan binnenstromen.
Veel goeds Dick
Gebruikersavatar
Saskia Bangma
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 okt 2009, 21:32
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door Saskia Bangma »

Hallo allemaal,

wat een heerlijk project was dit en Karin, wat een prachtig filmpje heb je gemaakt! Je hebt hem nog niet op de Er-was-eens-lijst gezet toch? Of op je fb pagina. Leuk om de verschillende vertellers te horen. En Giny, wat leuk om te zien hoe jij je ontwikkeld wat betreft kostuum/kleding. Je ziet er goed uit!

Groet,

Saskia.
Gebruikersavatar
karin
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 jan 2010, 09:24

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door karin »

Hoi allemaal,

Even een update over het filmpje; nee, het staat nog nergens op, omdat ik NU bezig ben een vertaling eronder te zetten. Dan nog een goede aftiteling, en dan kan 'ie dit weekend op Youtube en naar de Europese Grimm-site.

O, en als er nog ergens Grimm-verhalen verteld worden: ik houd me aanbevolen, ik wil nu ook wel eens een Grimm-verhaal vertellen :-)
Gebruikersavatar
karin
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 jan 2010, 09:24

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door karin »

Eindelijk, het filmpje staat op Youtube, met ondertiteling, aftiteling en al! Kijken hoor!

http://www.youtube.com/watch?v=iu8zqClEbCU


Karin
barbara

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door barbara »

Karin!
Super! T ziet er nu nog beter uit,complimenten hoor!
W.b. een Grimm-verhaal, kan me voorstellen dat je er nu zelf eentje wilt vertellen.Dit jaar is op het vertelfestival in Maastricht het thema grimmige verhalen dus grijp je kans!
groet
Barbara
Gebruikersavatar
marin
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:47
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door marin »

Héél leuk en inspirerend.
Het filmpje gaf me precies dat laatste zetje dat ik nodig had (Slow starter als ik ben).
Met Sinterklaas en vlak voor kerst heb ik verteld voor de klas (15 kinderen speciaal onderwijs) van mijn 9 jarige zoon. De kinderen (waarvan de meeste problemen hebben met hun concentratie), hingen ademloos aan mijn lippen.
Maar hoewel me werd verzekerd dat ik zo vaak mocht terugkomen als ik maar wilde, kon ik op de één of andere manier even geen verhalen meer vinden waarmee ik me kon/wilde verbinden.
Dit filmpje heeft me doen besluiten om vanaf volgende week, tot aan het eind van dit schooljaar, om de week een ander (minder bekend) sprookje van Grimm te gaan vertellen.
Giny, Karin, Dick & Karin bedankt (ook vast namens m'n zoon)
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 okt 2009, 18:38

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door Frank »

Mooie film! In een kort tijdsbestek heb ik een heel volledig beeld gekregen van wat er gebeurd is: de verhalen, het publiek, de drijfveren van de vertellers. Ik heb genoten van de gezichten van de kinderen.
Gebruikersavatar
karin
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 jan 2010, 09:24

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door karin »

Dank jullie wel allemaal! Prachtig he Frank, die gezichten. Ik geniet daar ook zo van als ik aan het filmen ben, het is heel aandoenlijk om dat van zo dichtbij te zien. Die concentratie.....
Gebruikersavatar
Giny Drent
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2010, 15:11

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door Giny Drent »

Hallo Karin,

Wat is het mooi geworden! Heel veel complimenten, ook van mij.
Volgens mij moet je overdag maar met je camera aan de gang. De nacht kun je dan gebruiken om verhalen te vertellen....

Ook een compliment voor jouw 'achterban 'die het mogelijk maakt dit te kunnen doen.

Een warme groet,
Giny
Gebruikersavatar
karin w
Berichten: 113
Lid geworden op: 24 mar 2010, 18:40
Locatie: Soest

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door karin w »

Hoi Karin,

Nogmaals complimenten! Ik heb bewondering voor je, je hebt er iets heel moois van gemaakt!

Groetjes,
Karin
Gebruikersavatar
Raymond
Site Admin
Berichten: 788
Lid geworden op: 05 mei 2009, 12:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door Raymond »

En voor wie de video's in de andere talen ook wil zien: http://projectgrimm.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel plezier, groetjes, Raymond
Gebruikersavatar
karin
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 jan 2010, 09:24

Re: 1.000 paar oren voor Grimm! -De resultaten!

Ongelezen bericht door karin »

Dank je wel Giny, van mij en mijn achterban ;) Het was heel erg leuk om te doen, en ben blij met het resultaat!

Groet, Karin
Plaats reactie