Improviserend een verhaal vertellen

Improviserend vertellen, Improviseren, Storytelling, leren improviseren

Hoe zorg je ervoor dat een geïmproviseerd verhaal leuk en spannend genoeg blijft? Hoe bedwing je je originaliteit, zodat het verhaal zich kan ontplooien? Langs welke wegen kun je zo’n verhaal ontwikkelen? Uitdagingen genoeg om een interessante cursus te vullen.

Kunstenaar Vakman

4 Performer grijs 150

Klik hier voor informatie over de betekenis van deze pictogrammen.

 

Cursusdata

Klik hieronder op de cursus van je keuze om in te schrijven.

Er zijn op dit moment geen data gepland voor deze cursus. Kom later terug of neem contact op met de Vertelacademie.

  • Project: Monsters en draken - Karin Vlietstra

    Mijn afstudeerproject "Monsters en Draken" heeft -niet toevallig- hetzelfde thema als Wereldverteldag 2014. Ik heb mijn afstudeerproject gedaan op de Schakel, School vol van Verhalen in Gouda. Deze school werkt veel met verhalen, de kinderen vertellen ook verhalen aan elkaar op Wereldverteldag. Met dit project kregen de deelnemers dus al een voorraadje verhalen mee om op de volgende Wereldverteldag verder mee aan de slag te gaan. Twee vliegen in een klap!

    Lees meer...

  • Project: Levend verleden - Frank Belt

    "Juf, ik dacht dat dit saai zou zijn, maar het is juist cool." Dat zei een leerling van groep 5a van de Sint Michaëlschool in Harlingen tijdens het bezoek aan museum het Hannemahuis. We waren halverwege het project 'Levend verleden'. Spelenderwijs en door het luisteren naar en maken van verhalen had de groep tot dan toe geleerd over verhaalopbouw.

    Lees meer...

Bekijk alle afstudeerprojecten