Improviserend een verhaal vertellen

Margot Vermeulen

Hoe zorg je ervoor dat een geïmproviseerd verhaal leuk en spannend genoeg blijft? Hoe bedwing je je originaliteit, zodat het verhaal zich kan ontplooien? Langs welke wegen kun je zo’n verhaal ontwikkelen? Uitdagingen genoeg om een interessante cursus te vullen.

Cursusdata

Klik hieronder op de cursus van je keuze om in te schrijven.

Er zijn op dit moment geen data gepland voor deze cursus. Kom later terug of neem contact op met de Vertelacademie.

  • Project: Monsters en draken - Karin Vlietstra

    Mijn afstudeerproject "Monsters en Draken" heeft -niet toevallig- hetzelfde thema als Wereldverteldag 2014. Ik heb mijn afstudeerproject gedaan op de Schakel, School vol van Verhalen in Gouda. Deze school werkt veel met verhalen, de kinderen vertellen ook verhalen aan elkaar op Wereldverteldag. Met dit project kregen de deelnemers dus al een voorraadje verhalen mee om op de volgende Wereldverteldag verder mee aan de slag te gaan. Twee vliegen in een klap!

    Lees meer...

  • Project: Kruip in de huid - Brenda Alink

    Veel kinderen vinden het spannend of zelfs eng om voor een groep te spreken. Door middel van luisteren naar verhalen, het mee laten denken en het doen van oefeningen wilde ik ze laten ervaren dat het niet alleen spannend, maar ook leuk kan zijn om voor een groep te vertellen. Ik hoopte hiermee hun “Verteldurf” te vergroten.

    Lees meer...

Bekijk alle afstudeerprojecten