Wereldverteldag 2020

Forum voor vertellers om vragen aan elkaar te stellen, elkaar te informeren en te discussiëren.
Gebruikersavatar
Saskia Bangma
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 okt 2009, 21:32
Locatie: Houten
Contacteer:

Wereldverteldag 2020

Ongelezen bericht door Saskia Bangma »

Het thema van Wereldverteldag 2020 is Reizen, Voyages.
Reizen doe je van A naar B. Maar het thema Voyages, kan je ook breder opvatten.
Ook innerlijk kan je een reis maken, de ontwikkeling die ieder mens doormaakt van jong kind naar kwetsbare, wijze oudere. Innerlijke wonden die wel of niet genezen.
Maar passend bij de actualiteit gaat dit thema natuurlijk ook over de reis die vluchtelingen maken, weg van de oorlog, op zoek naar een veilige plek.

Waar denk jullie aan bij dit thema? En heb je al verhalen waarvan je nu al weet dat je ze zeker wilt gaan vertellen?
Gebruikersavatar
eskornalijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2019, 19:36
Contacteer:

Re: Wereldverteldag 2020

Ongelezen bericht door eskornalijn »

Hoi Saskia,
door je zinnetje 'reizen brengt je van a naar b', moet ik nu als eerste denken aan de quote 'Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal.' De quote wordt toegeschreven aan Einstein. Als ik de Engelse quote probeer te vinden dan wordt in ieder geval bevestigd dat 'Imagination is more important than knowledge.' uit een interview met Einstein is.
Zonder de 'van a naar b', die ik hier juist zo leuk vond!
Tot zover voor nu en een hartelijke groet,
Esther
Gebruikersavatar
Rudolf Roos
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 feb 2010, 13:17
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wereldverteldag 2020

Ongelezen bericht door Rudolf Roos »

Het is toevallig ook wel een prettig thema, omdat het aansluit bij het thema van de laatste Kinderboekenweek. Dus als je daar iets mee gedaan hebt, kun je die verhalen voor kinderen vaak weer gebruiken.
Schrijft over verhalen vertellen op https://www.verhalenvertellen.nl
Writes about telling fairy tales at https://internationalstoryteller.com
Plaats reactie